سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبرگزاری فارس: دولت اردن برای پیشگیری از اتفاقاتی نظیر مصر در این کشور، تدابیر شدید امنیتی در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در امان ایجاد کرد.

به گزارش فارس، پایگاه خبری فلسطین الیوم به نقل از خبرگزاری‌های عربی گزارش داد که دولت اردن در اطراف سفارت اسرائیل که در منطقه الرابیه واقع در عمان قرار دارد، تدابیر شدید امنیتی ایجاد کرده تا اتفاقاتی مانند مصر در این کشور تکرار نشود.

شاهدان عینی و ساکنان اطراف سفارت اسرائیل در "حی الرابیه" اعلام کردند که در یکی از خیابان‌های منتهی به سفارت اسرائیل دو دستگاه نظامی زرهی مستقر بوده، این در حالی است که حضور گسترده نیروهای امنیتی اردن در این منطقه نیز ملموس است.

نگرانی شدید مقامات اردنی از حمله مردم خشمگین اردنی به سفارت اسرائیل در شرایطی است که مردم مصر در تظاهرات ضداسرائیلی روز جمعه خود با حمله به سفارت اسرائیل در قاهره این ساختمان را به تصرف خود درآوردند، نیروهای امنیتی و یگان ویژه شورای انتقالی مصر نیز با تمام تلاشی که برای جلوگیری از این کار انجام دادند، تنها موفق شدند عوامل سفارت را به صورت مخفیانه و با لباس‌های عربی از معرکه فراری دهند.


  

اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی از شبکه بانکی کشور یارانه یک ماه 70 میلیون ایرانی را بلعیده است

به گزارش جبهه جهادگران مجازی به نقل از فارس، یارانه یک ماه ایرانی‌ها در جیب اختلاس‌گر بزرگ ماجرای اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات ایران که یک هفته ای است داغ شده و جهرمی مدیرعامل این بانک نیز در تازه ترین اظهارات خود این اختلاس را به 7 بانک مربوط دانسته است، از زوایای مختلف قابل بررسی است، از جمله اینکه رقم این اختلاس به حدی بزرگ است که واکنش سریع مسئولان ارشد دولتی را در بالاترین سطح می طلبد و این در حالی است که به جز یکی دو مسئول بانک مرکزی، دیگر مسئولان مربوطه تاکنون در این باره سکوت کرده اند.

اختلاس 3هزار میلیارد تومانی
محاسبه سرانگشتی نشان می دهد، که اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی یک نفر از شبکه بانکی، یارانه 45500 تومانی یک ماه حدود 70 میلیون ایرانی را بلعیده است. هر چند بسیاری معتقدند که اختلاس به این بزرگی کار یک نفر نمی تواند باشد و حتماً مجموعه ای از افراد با نفوذ پشت این فرد مخفی شده اند.


از دعواهایی که بر سر این اختلاس بین دستگاه های مسئول که بگذریم، باید سیستم بانکی کشور یک ارزیابی مجدد شود و مسئولان با شفافیت اعلام کنند که چگونه یک نفر می تواند رقم به این بزرگی را طی چند سال دزدی کند و کسی نفهمد.


نکته مهم دیگر اینکه این فرد با اختلاسهایی که از شبکه بانکی کرده است، اقدام به خرید چندین شرکت بزرگ دولتی می کند بدون اینکه اهلیتش مورد بررسی قرار گیرد.
ابعاد این پرونده فساد اقتصادی به حدی بزرگ است که لازم است همه دستگاه ها و قوا از جمله دولت، مجلس و قوه قضائیه در رسیدگی به این فساد مالی تسریع کنند و ابعاد و پشت پرده های این باند بزرگ را که احتمالاً به جریانی هم وابسته است، افشا کنند تا حداقل مردم مطمئن باشند که هیچ کس در بحث فساد مالی در حاشیه امنیت قرار ندارد و بیت المال به جیب ملت بر می گردد.


  

«اعوذ بالله من الشیطان الرجیم¤ بسم الله الرحمن الرحیم¤ الم¤ احسب الناس ان یترکوا ان یقولواءامنا و هم لایفتنون»1 
در این روزها از فتنه، فتنه های آخرالزمان و از این مقولات زیاد صحبت می شود. یکی از کلیدواژه های قرآن کریم و روایات، از جمله نهج البلاغه، همین واژه فتنه و مشتقات آن است. شاید در قرآن کریم این ماده در حدود 60مورد و در نهج البلاغه حدود 80مورد به کار رفته باشد. جا دارد که بحث جامعی در این زمینه انجام بگیرد. مفهوم فتنه ترتیب منطقی بحث اقتضا می کند که اول درباره مفهوم فتنه صحبت کنیم. اصلا فتنه به چه معناست؟ موارد کاربرد آن کدام است؟ و چرا این واژه به کار رفته است؟

به هر حال محور اول مبادی تصوری بحث است. در قرآن کریم واژه فتنه در موارد مختلفی ذکر شده است که مورد استعمال آنها شباهت کمی به همدیگر دارند، و عملا حکم مشترک لفظی را دارند. بسیاری از لغو یین سعی می کنند حتی مشترکات لفظی را هم به یک اصل یا دو اصل برگردانند و بگویند اصل این معانی یک چیز است و با خصوصیات مورد یا با اضافه کردن ویژگی هایی، معنای دوم و سوم به وجود می آید. در این زمینه افراط و تفریط هایی هم وجود دارد. یک بحث این است که اصلا این کار، کار درستی است؟ اگر منظور این است که این ها را به یک مشترک معنوی برگردانیم و بگوییم: اصل، یک معناست و آن تعدد معانی، خصوصیات مورد است، مثل انسان که در بین همه افراد مشترک است و ویژگی های نژاد، زبان، خون، رنگ، جنسیت، و... باعث می شود انسان یک جا مرد و یک جا زن باشد، یک جا سیاه و یک جا سفید باشد؛ انصاف این است که این کار میسر نیست و این کار نادرستی است. گاهی آن قدر معانی با هم تفاوت دارند که نمی توان گفت: این ها مشترک معنوی هستند. اما اگر مقصود، کاری است که در زبان شناسی هم معقول است که می گویند: اصل یک لغتی، یک معنایی بوده و تدریجا در طول زمان، تحولاتی پیدا کرده و بعداً یک معنای دیگری پیدا شده که به اصطلاح به آن منقول می گویند و بعد جهت نقل را پیدا کنند تا بدانند به چه مناسبت از این معنا به یک معنای دیگر منتقل شده است. یک چنین تلاشی برای کشف ارتباط بین معانی مختلف در حد معقولی که عرف پسند باشد (نه اینکه تکلفات زیادی داشته باشد) کار درستی است و این کار یک فرعی از فروع زبان شناسی است. موارد استعمال کلمه فتنه در قرآن کریم طوری است که نمی شود آن را مشترک معنوی محسوب کرد و بگوییم ماده «فتن» همه جا به یک معنا است.


ادامه مطلب...

  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :6
کل بازدید : 83966
کل یاداشته ها : 53


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ