سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبرگزاری فارس: در حالی که پلیس انگلیس سعی می‌کند اوضاع را در شهر لندن میزبان بازی‌های المپیک 2012 تحت کنترل درآورد، گزارش‌ها حاکی از گسترش آشوب‌ها و دامنه درگیری‌ها به شهر‌های دیگر انگلیس است.

A1115837.jpg
wm_icon3.gif
-------------------------------

به گزارش مانیتورینگ فارس، در سومین شب از ناآرامی‌های بی‌سابقه در انگلیس، موج آشوب‌ها و درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس به چندین منطقه شهر لندن از جمله "هکنی "، "پکام " و "لوئیشام " گسترش یافته و گزارش‌های رسیده حاکی از وقوع ناآرامی در شهرهای بیرمنگام، لیورپول و بریستول می‌باشد. 

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد که در این درگیری‌ها چندین ساختمان و فروشگاه تجاری به همراه خودرو‌ها در آتش سوختند به طوری که دود ناشی از آن سرتاسر آسمان لندن را پوشاند. 

معترضان خشمگین انگلیسی در منطقه مسکونی هکنی در شرق لندن، سطل‌های زباله و صندلی‌ها را به سمت پلیس ضد‌شورش پرتاب کردند و پلیس نیز با استفاده از باتوم و سگ‌های ویژه، معترضان را مورد ضرب و شتم قرار داد. 

تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد برخی از فرصت‌طلبان انگلیسی با استفاده از بی‌قانونی و ضعف نیرو‌های پلیس در به کنترل‌گرفتن اوضاع، مغازه‌ها و فروشگاه‌های تجاری را به غارت بردند که از این بین فروشگاه‌های پوشاک بیشتر از سایر آسیب دیدند. 

الجزیره افزود: پلیس تلاش می‌کند تا از سرایت آشوب‌ها به شهر‌های دیگر انگلیس جلوگیری کند و آرامش را به شهر لندن میزبان بازی‌های المپیک تابستانی 2012 بازگرداند. 

"دیوید کامرون " نخست وزیر انگلیس که شب گذشته به تعطیلات تابستانی خود در ویلایی در ایتالیا پایان داد به منظور بررسی اوضاع بحران، قرار است امروز جلسه امنیتی را با مقامات انگلیسی برگزار کند. 

این در حالی است که پیش از این "ترزا می " وزیر کشور و "جورج آزبورن " وزیر خزانه‌داری انگلیس به تعطیلات تابستانی خود در فرانسه و آمریکا پایان داده و به کشور بازگشته بودند. 

پلیس انگلیس اعلام کرد در جریان این درگیری‌ها تاکنون 334 نفر را دستگیر کرده و 69 نفر رسما به دامن‌زدن آشوب‌ها تفهیم اتهام شده‌اند. 
ناآرامی های لندن از سه شب پیش و در پی کشته شدن یکی از شهروندان به وسیله پلیس در تاتنهام شروع شد. 

شهروندان روز شنبه در یک راهپیمایی آرام کشته شدن مارک دوگان 29 ساله را محکوم کردند ولی این اعتراض شب هنگام به شورش و ناآرامی تبدیل شد که یک‌شنبه هم ادامه یافت. 


  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :10
کل بازدید : 84055
کل یاداشته ها : 53


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ