سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خاتمی با شرط ‌گذاری، جدایی خود را از نظام بیشتر کرد

 خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اظهارات خاتمی در دیدار با اقلیت مجلس، گفت: آنچه که خاتمی مطرح کرده کاملا به ضرر وی تمام شد و اگر کورسویی برای جدایی خاتمی از جریان فتنه و نزدیک شدن به نظام وجود داشت را مسدود کرد. 

 سخنرانی محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس در مورد خاتمی

 

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به مطالب مطرح شده در دیدار محمد خاتمی با اقلیت مجلس، گفت: آنچه اخیرا از خاتمی سرزده، تعجب‌برانگیز بود و انتظار بود که وی به تدریج میان خود و کسانی که متهمین اصلی اغتشاشات سال 88 هستند، فاصله ایجاد کند.

وی افزود: به سود خاتمی بود که میان خود با سران اغتشاشات سال گذشته فاصله ایجاد می‌کرد و بین خود و فتنه سال 88 مرزبندی به وجود می‌آورد تا با این اقدام، جایگاه خود را در نزد مردم احیا کند.

دهقان با اشاره به شرط گذاری خاتمی برای بازگشت به عرصه سیاسی، اظهار داشت: شرط گذاری وی برای بازگشت به عرصه سیاسی، بعد از مشاهده حماسه مردم در 9 دی 88 و اولین سالگرد حماسه 9 دی و نیز انزوای فتنه‌گران سال 88، بعید است.

وی افزود: اگر جمهوری اسلامی ضعف داشت، در سال 88 که توطئه پیچیده‌ای ایجاد شده بود در مقابل خاتمی و امثال وی کوتاه می‌آمد؛ اکنون که نظام جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد و جریان فتنه منزوی شده است، نظام نیازی به وی ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه موضع‌گیری اخیر خاتمی، مُهر تاییدی بر اتهاماتی است که قبلا در مورد وی مطرح بوده،‌ خاطرنشان کرد: خاتمی ممکن است به علت قرار گرفتن در فضای دیدار اخیر با اقلیت مجلس حرف‌هایی گفته باشد، ولی در هر صورت، آنچه که خاتمی مطرح کرد کاملا به ضرر وی تمام شد، اگر کورسویی برای جدایی خاتمی از جریان فتنه و نزدیک شدن وی به نظام وجود داشت را مسدود کرد.

دهقان با اشاره به موضع‌گیری خاتمی و زیر سوال بردن انتخابات توسط وی، گفت: یکی از سالم‌ترین انتخابات دنیا در کشور ما انجام می‌گیرد؛ چرا که مردم متدین ایران، خود انتخابات را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به یکی از انتخابات برگزار شده در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی، اظهار داشت: تنها زمانی که در انتخابات بعد از انقلاب، تخلفاتی صورت گرفت در زمان ریاست‌جمهوری خاتمی بود؛ در انتخابات مجلس ششم، معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات ـ که از عناصر فتنه سال 88 نیز بود ـ تخلفات سازمان یافته‌ای را در تهران انجام داد که اگر رهبری انقلاب دخالت نمی‌کردند، انتخابات تهران باطل می‌شد.

دهقان با بیان اینکه علی‌رغم گمانه‌زنی‌ها برای رأی آوردن ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری هفتم، خاتمی رأی آورد، گفت: انتخابات در کشور ما به گونه‌ای است که هیئت نظارت و هیئت برگزاری مستقل از یکدیگر هستند؛ مردم متدین سر صندوق‌های انتخابات حضور دارند و همه مواظب هستند که تقلبی در انتخابات صورت نگیرد.

وی انتخابات در نزد ملت ایران را موضوعی ناشی از عقیده مردم دانست و تاکید کرد: تقلب، دروغ بزرگی بود که جریان فتنه به نظام انتخاباتی ما نسبت داد و خیانت بزرگی به کشور کرد.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس، تصریح کرد: خاتمی، با شرط‌گذاری آزادی زندان، احکام صادره دادگاه‌ها را زیر سوال برده و ادعای غیرقانونی بودن احکام زندانیان را که قبلا توسط سران فتنه مطرح می‌شد را تکرار کرده است اما مردم نسبت به این حرف‌ها هوشیار شده‌اند و اگر این حرف‌ها در اوایل فتنه موجب فریب مردم می‌شد اکنون خریداری ندارد چرا که سران فتنه در دادگاه افکار عمومی محاکمه شده‌اند.

دهقان در مورد فعالیت احزاب در کشور بیان داشت: احزابی که در چارچوب نظام عمل کنند آزاد هستند ولی اینکه افرادی در قالب احزاب، در مقابل اراده ملت قرار گیرند، احزاب قانونی نیستند.


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :14
کل بازدید : 84008
کل یاداشته ها : 53


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ