سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به تازگی گزارش‌های منتشر شده اهمیت این نکته را پررنگ‌تر کرده‌اند که وضع محدودیت سنی بر اینترنت، چقدر سخت است و هیچ راه مشخصی برای اطمینان یافتن از اینکه کودکان کم سن و سال‌تر، این سیستم را فریب ندهند یا درباره سنشان دروغ نگویند وجود ندارد.

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از جهان، رئیس و پایه گذار فیسبوک، می‌گوید که می‌خواهد کاری کند که این سایت اجتماعی اجازه دهد کودکان زیر 13سال هم از آن استفاده کنند!

"مارک زاکربرگ"، رئیس و پایه گذار فیسبوک، می‌گوید که می‌خواهد کاری کند که این سایت اجتماعی اجازه دهد کودکان زیر 13سال هم از آن استفاده کنند! این در حالی است که در حال حاضر بنا بر قانون حفظ حریم خصوصی کودکان در اینترنت که در سال 1998در آمریکا وضع شده، محدودیت سنی کاربران اینترنتی، شامل کاربران این شبکه نیز می‌شود.

بنابراین گزارش، زاکربرگ تصمیم دارد در این مسیر مبارزه کند و این قانون را تغییر دهد. وی می‌گوید این مبارزه ارزشش را دارد "چرا که استفاده از این شبکه اجتماعی منافع آموزشی به همراه دارد و ما به مبارزه دست خواهیم زد!" زوکربرگ در توجیه کار خود می‌گوید: "فلسفه من این است که برای آموزش، باید از سن خیلی خیلی کم آغاز کرد."

زاکربرگ در حالی ادعای آموزش کودکان زیر 13سال در فیس‌بوک را مطرح می‌کند که این شبکه به محدوده‌ای برای جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تبدیل شده است.

منتقدان زاکربرگ می‌گویند به دلیل نگرانی بابت خدشه‌دار شدن حریم خصوصی و خطراتی همچون زورگیری آنلاین، محدودیت سنی فعلی باید همچنان باقی بماند و سن مجاز استفاده از فیسبوک پایین‌تر نیاید.

یکی از سخنگوهای فیسبوک به بی‌بی‌سی گفت: "اگر مساله فقط همین باشد، فیسبوک ابزارهای مطمئن و دقیقی برای کنترل حریم خصوصی و امنیت، مبتنی بر سن کاربران فراهم خواهد کرد."

با این حال، به تازگی گزارش‌های منتشر شده اهمیت این نکته را پررنگ‌تر کرده‌اند که وضع محدودیت سنی بر اینترنت، چقدر سخت است و هیچ راه مشخصی برای اطمینان یافتن از اینکه کودکان کم سن و سال‌تر، این سیستم را فریب ندهند یا درباره سنشان دروغ نگویند وجود ندارد.

با وجود این، بر اساس برآورد گزارش مجله "کانزومر ریپورتز"، هفت و نیم میلیون عضو از 600میلیون عضو فیسبوک زیر 13سال دارند!

تحلیلگران بر این باورند که آنچه زاکربرگ مدعی آن است، تنها بهانه‌ای است برای جلب زودهنگام کودکان به فضایی که ضمن جاسوسی، به محملی برای انتقال پیام‌های برنامه‌ریزی شده مقامات آمریکایی تبدیل شده است.

   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :10
کل بازدید : 84038
کل یاداشته ها : 53


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ