سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شبکه خبری الجزیره طی گزارشی به بررسی نقش شبکه های اجتماعی در توسعه نارضایتی ها در اروپا پرداخت. این شبکه در چرخشی ??? درجه ای مدعی شد که وبلاگ نویس ها می توانند دروغ هم بگویند.

به گزارش جهان  شبکه خبری الجزیره در گزارشی که اخیراً منتشر کرد، به بررسی نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی همچون فیس بوک، توییتر و یوتیوب در توسعه نارضایتی در جوامع اروپایی و لایه های مختلف این جوامع پرداخت.

الجزیره که تا پیش از این در تمام گزارش های خود، سعی داشت نقش این شبکه ها و مطالب آنها را در وقوع خیزش های اخیر در کشورهای عربی و اسلامی پر رنگ جلوه دهد در تغییر موضعی آشکار مدعی شد که بلاگرها هم می توانند دروغ بگویند.

این رسانه منطقه ای در گزارش خود همچنین از تلاش مقامات اروپایی برای جلوگیری از ارتباط بیداری مردم اروپا و شبکه های اجتماعی نیز پرده بر می دارد.

در همین زمینه رئیس جمهور فرانسه نیز روز گذشته طی اظهاراتی، کنترل شدیدتر شبکه جهانی اینترنت را توسط دولت ها خواستار شد.

متن بخش هایی از گزارش الجزیره را در ادامه می خوانید:

رسانه های اجتماعی می توانند به عنوان یک سلاح در جهت توانمندسازی گروه های مهاجران مورد تبعیض واقع شده در اروپا استفاده شوند.

در واقع این رسانه ها به گونه ای می توانند ارتباطاتی را برای مخاطبان خود فراهم کنند و یا تسهیل بخشند.

این رسانه ها همچنین ارزان هستند و به سادگی در دست کسانی قرار می گیرند که قصد ایجاد ارتباط با یکدیگر را دارند.

یکی از مقامات در همین زمینه می گوید که هم اکنون مهاجران پیش از آنکه به اعلامیه متوسل شوند، از طریق همین شبکه ها، صحبت های خود را مطرح می کنند.

او همچنین به یک مثال در این زمینه اشاره و تصریح می کند که برخی مطالب منتشر شده در این شبکه ها در جهت حساس کردن جوامع اروپایی و به ویژه مسلمانان است.

این مقام همچنین در همین زمینه از تلاش های اروپا برای سالم سازی شبکه های اجتماعی در جهت کاهش احتمال خطر بروز نارضایتی ها خبر داد.

الجزیره در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از یک مقام دیگر در زمینه فعالیت وبلاگنویسان نیز می گوید: بلاگرها می توانند دروغ بگویند و به کسی هم پاسخگو نیستند. شاید وبلاگ نویسی آزادی بیان باشد اما روزنامه نگاری نیست. چون به هر حال روزنامه نگارها باید پاسخگو باشند.

   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :7
کل بازدید : 84033
کل یاداشته ها : 53


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ