سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به برگزاری رزمایش موشکی پیامبر اعظم 6 مدعی شد ایران مخفیانه موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرده است. 

به گزارش فارس، "ویلیام هیگ " امروز چهارشنبه مدعی شد ایران مخفیانه موشک‌هایی را آزمایش کرده است که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند. 
 
خبرگزاری فرانسه گزارش داد این اظهارات هیگ پس از آن مطرح می‌شود که سپاه پاسداران ایران دیروز در رزمایش 10 پیامبر اعظم 6، چهارده فروند موشک را آزمایش کرد.  
وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان پارلمان این کشور مدعی شد: ایران همچنین آزمایش‌های مخفی موشک بالستیک انجام داده و راکت‌های را پرتاب کرده که شامل موشک‌های با قابلیت حمل یک کلاهک هسته‌ای است که در نقض قطعنامه 1929 شورای امنیت است. 
وی همچنین با اشاره به اینکه ایران اعلام کرده است در نظر دارد توانایی تولید اورانیوم 20 درصد غنی شده خود را افزایش دهد گفت: این سطح از غنی‌سازی بسیار فراتر از آن چیزی است که برای انرژی هسته‌ای صلح آمیز مورد نیاز است.  
هیگ افزود: ما افزایش فشار بر ایران برای مذاکره در زمینه توافق برای برنامه هسته‌ای این کشور را حفظ می‌کنیم و ادامه خواهیم داد. 
 اما در این میان واشنگتن نیز که به‎نظر می‌رسد به‎شدت از دستاوردهای ایران در رزمایش اخیر پیامبر اعظم(ص)6 به‎خشم آمده است، مدعی شده که ایران درباره برنامه موشکی خود اغراق می‌کند. 
 
"ویکتوریا نولاند " سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا روز گذشته در واکنش به دستاوردهای عظیم ایران در رزمایش موشکی پیامبر(ص)6 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مدعی شد: ایران به جای اینکه به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد، درباره برنامه‌های موشکی‌اش اغراق می‌کند. 
 
آمریکا و کشورهای غربی مدعی آن هستند که جمهوری اسلامی ایران مخفیانه در تلاش برای تجهیز به سلاح اتمی است و این در حالی است که مقامات کشورمان بارها اعلام کرده‌اند ماهیت برنامه هسته‌ای ایران کاملاً غیرنظامی بوده و قصد تهران از پیگیری برنامه هسته‌ای خود صرفاً استفاده‌های غیرنظامی و صلح‎آمیز است.

 


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :14
کل بازدید : 84003
کل یاداشته ها : 53


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ